Drogi Użytkowniku!

Dbamy o Twoją prywatność i chcemy, abyś w czasie korzystania z naszych usług czuł się komfortowo. Dlatego też poniżej prezentujemy Ci najważniejsze informacje o zasadach przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych oraz plikach cookies, które są wykorzystywane przez nasz Sklep. Informacje te zostały przygotowane z uwzględnieniem RODO, czyli ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

Polityka prywatności sklepu internetowego Tensmed

Niniejsza Polityka prywatności określa zasady gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych pozyskanych od Kupujących przez Sklep internetowy Tensmed prowadzony przez przedsiębiorcę DeKaWu Dorota Kowalczyk-Waś,  zwanego dalej Administratorem danych osobowych (w skrócie Administratorem).

Wszelkie działania przedsiębiorcy podlegają przepisom prawa, które obowiązują w zakresie ochrony danych zarówno prawa polskiego jak i europejskiego – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej „RODO”.

Informacje o Administratorze Danych Osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Kupujących w Sklepie Tensmed jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą DeKaWu Dorota Kowalczyk-Waś, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 7962579923, nr REGON 366238169,
  2. Adres: ul. Milicka 12, 60-108 Poznań.
  3. Adres e-mail: kontakt@tensmed.pl
  4. Telefon: 533 247 262
  5. DeKaWu Dorota Kowalczyk-Waś jest Administratorem danych osobowych Kupujących w Sklepie Tensmed w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w odniesieniu do danych osobowych Kupujących, będących osobami fizycznymi.
  6. Administrator prowadzi sklep internetowy pod adresem tensmed.pl, zwany dalej „Sklepem”.

Dane Osobowe

Danymi osobowymi w myśl niniejszej Polityki prywatności są wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników, w tym także adres IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy a także informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innej podobnej technologii.

Podanie danych osobowych w celu realizacji umowy o świadczenie usług określonych Regulaminem Sklepu internetowego jest dobrowolne. Podanie tych danych jest jednak niezbędnym warunkiem zawarcia umowy. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożność zawarcia umowy i realizacji usług.

Prawa Kupującego

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale w niektórych przypadkach może być konieczne do zawarcia umowy.

W zależności od celu, w jakim dane osobowe są zbierane, odmowa ich podania będzie skutkować:  

  • brakiem możliwości zarejestrowania się w Sklepie
  • brakiem możliwości korzystania z usług Sklepu
  • brakiem możliwości dokonania zakupów w Sklepie

Dane osobowe Kupującego są przetwarzane w celu realizacji zamówień oraz ewentualnie w zależności od zgody Kupującego, do przesyłania informacji handlowych i marketingowych, w związku z tym Kupujący ma prawo do:

  • wglądu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania oraz prawo do przenoszenia danych,
  • prawo żądania usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania,
  • prawo do uzyskania kopii danych osobowych przetwarzanych przez Administratora,
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych przez Administratora,
  • prawo do wniesienia skargi w zakresie naruszenia przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. do organu nadzorującego przetwarzanie danych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W przypadku, gdy dane osobowe Kupującego są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody, Kupującemu przysługuje w każdej chwili prawo do jej cofnięcia.

Przetwarzanie danych do momentu cofnięcia przez Kupującego zgody pozostaje zgodne z prawem.

Bezpieczeństwo danych

Administrator dba o bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych Kupujących z należytą starannością stosując odpowiednie środki techniczne (zabezpieczenia serwerów, połączeń i witryny, bezpieczne szyfrowanie połączeń w przypadku płatności elektronicznych – certyfikat SSL) i organizacyjne oraz chroni niniejsze dane przed dostępem osób trzecich. Pełen dostęp do baz z danymi osobowymi posiadają jedynie osoby upoważnione przez Administratora, posiadające odpowiednią wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa danych osobowych, Administrator zaleca Kupującym zachowanie w poufności  i nie udostępnianie osobom trzecim loginów i haseł  za pomocą których Kupujący loguje się do Sklepu lub składa w Sklepie zamówienie.

Administrator zaleca także Kupującym każdorazowe wylogowanie się z systemu zaraz po zakończeniu korzystania ze Sklepu, co uniemożliwi dostęp do Konta Kupującego osobom nieupoważnionym.

Ani Administrator, ani żaden inny przedstawiciel Sklepu nie będzie zwracał się do Kupujących w żadnej formie (telefon, sms, e-mail, poczta, osobiście) z prośbą o podanie loginu i hasła. Kupujący jest proszony o podanie loginu i hasła tylko i wyłącznie podczas logowania się na Konto Kupującego założone w Sklepie.

Zakres zbieranych danych

Administrator zbiera od Kupujących i przetwarza następujące dane:

  • podczas rejestracji konta – imię, nazwisko lub nick, adres e-mail, adres dostawy, dane do faktury, numer telefonu,
  • podczas składania zamówienia – imię i nazwisko, adres dostawy, dane do faktury, numer telefonu, adres e-mail,
  • podczas procesu rozpatrywania reklamacji – imię i nazwisko, adres dostawy, dane do faktury, numer telefonu, adres e-mail.

Cel oraz podstawy przetwarzania danych osobowych przez Administratora

Administrator będzie przetwarzał dane osobowe Kupującego w następujących celach:

  1. W celu realizacji zawartych umów sprzedaży lub działań podejmowanych na żądanie Kupującego zmierzających do jej zawarcia:
  • realizacja złożonych zamówień – podstawa art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia RODO,
  • rejestracja zgód wyrażonych w Sklepie przez Kupującego – podstawa art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
  • realizacja zgłoszonych reklamacji – podstawa art. 6 ust. 1 c Rozporządzenia RODO,
  • dochodzenie należności – podstawa art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia RODO,
  • realizacja obowiązku prawnego dotyczącego np. rachunkowości i sprawozdawczości finansowej oraz wystawiania faktur – podstawa art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia RODO.
    1. W celu realizacji umów o świadczenie usług lub działań podejmowanych na żądanie Kupującego zmierzających do jej zawarcia:
  • założenia Konta Kupującego w Sklepie – podstawa art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia RODO,
    1. W celu podejmowania działań marketingowych:
  • realizacja prawnie uzasadnionego interesu Sklepu, polegającego na prowadzeniu marketingu bezpośredniego – podstawa art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • realizacja prawnie uzasadnionego interesu Sklepu, polegającego na przetwarzaniu danych w celach analitycznych i statystycznych – podstawa art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • realizacja prawnie uzasadnionego interesu Sklepu, polegającego na badaniu satysfakcji klientów – podstawa art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • profilowania zawartości serwisu z wykorzystaniem plików cookies, w celu dostosowania oferty do preferencji Kupujących – podstawa art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia RODO.

 

  1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego – dane osobowe Kupujących mogą być tymczasowo przechowywane i przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa i poprawnego funkcjonowania systemu informatycznego, np. w związku z wykonywaniem kopii bezpieczeństwa, testami zmian w systemie, wykrywania nieprawidłowości lub ochroną przed nadużyciami i atakami.

Odbiorcy Danych Osobowych

W związku z realizacją usług i sprzedaży, Administrator ujawnia dane osobowe Kupujących podmiotom zewnętrznym realizującym zamówienia, podmiotom wspierającym Administratora w technicznej obsłudze Sklepu oraz podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów obowiązującgo prawa:

  • wybranym przez Kupującego podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską,
  • wybranym przez Kupującego bankom, w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
  • podmiotom umożliwiającym dokonywanie zdalnych operacji płatniczych – Blue Media S.A.
  • podmiotom obsługującym na zlecenie Administratora system informatyczny Sklepu, w szczególności dostawcom zewnętrznych systemów informatycznych wspierającym działalność Sklepu,
  • organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, podczas wykonywania przez Administratora ciążących na nim obowiązków prawnych np. Urząd Skarbowy.

Dane osobowe Kupujących nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.

Czas przechowywania danych osobowych

Dane osobowe Kupującego będą przechowywane przez czas realizacji zamówienia lub do czasu usunięcia przez Kupującego Konta klienta, jednak nie dłużej niż do czasu rozliczenia należności lub upływu przewidzianych stosowanymi przepisami terminów przedawnienia roszczeń albo wyjaśnienia okoliczności niezgodnego z Regulaminem lub obowiązującymi przepisami korzystania z usług Sklepu. Po upływie wyżej wskazanych okresów dane osobowe zostaną trwale usunięte lub przechowywane będą w celach archiwizacyjnych, jeżeli obowiązek archiwizacji będzie wynikał z obowiązujących przepisów prawa.

Dane osobowe Kupującego będą przechowywane przez okres przesyłania informacji cyfrowych, do czasu wycofania zgody Kupującego na przetwarzanie jego danych w tym celu.

Po wycofaniu przez Kupującego zgody na przetwarzanie jego danych osobowych, Administrator danych może jednak zachować niezbędną, ograniczoną ich część na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia RODO.

Polityka „Cookies”

Sklep Tensmed, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek):

  • pliki cookies są to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Kupującego (komputer, telefon, itd.), które wykorzystywane jest podczas aktywności w Sklepie
  • pliki cookies umożliwiają Kupującemu, m.in., korzystanie ze wszystkich funkcji Sklepu
  • pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach urządzenia Kupującego
  • pliki cookies nie są przeznaczone do identyfikacji użytkowników Internetu i ich tożsamości
  • pliki cookies identyfikują tylko dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. pozyskać informację, czy dany komputer już odwiedzał daną stronę
  • dane z plików cookies nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników/ Kupujących pozyskanymi np. podczas rejestracji w Sklepie
  • pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikatowy numer
  • pliki cookies wykorzystywane przez Sklep mogą mieć charakter tymczasowy lub trwały; tymczasowe pliki cookies są usuwane z chwilą zamknięcia przeglądarki, natomiast stałe pliki cookies są przechowywane, także po zakończeniu korzystania przez Kupującego ze Sklepu i służą do przechowywania informacji takich jak hasło czy login Kupującego, co przyspiesza i ułatwia korzystanie z witryn
    • domyślne parametry plików cookies pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył
    • pliki cookies na podstawie zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują do serwerów zanonimizowane informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana do indywidualnych preferencji użytkowników.

Pliki cookies wykorzystywane są przez Sklep w celu:

  • zapamiętywania informacji o sesji Kupującego
  • statystycznym
  • marketingowym
  • udostępniania funkcji Sklepu

Korzystając z odpowiednich opcji przeglądarki, Kupujący może w każdej chwili:

  • usunąć pliki cookies
  • blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości
  • zmienić ustawienia plików cookies.

Aby dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies, w tym jak wyłączyć ich obsługę, można skorzystać z opcji Pomoc w przeglądarce. Z informacjami na ten temat można także zapoznać się wciskając klawisz F1 w przeglądarce. Ponadto odpowiednie wskazówki znajdują się na następujących podstronach, w zależności od przeglądarki, której używasz:

Więcej informacji o plikach cookies (ciasteczkach) znaleźć można w Wikipedii lub na stronie https://wszystkoociasteczkach.pl prowadzonej przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Kontakt

We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, Polityki prywatności, wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz w razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt poprzez e-mail: kontakt@tensmed.pl

Koszyk
Scroll to Top

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. więcej informacji

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies oraz akceptujesz naszą Politykę Prywatności. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Zamknij